Polityka dostępności winnicalidla.pl (obowiązująca od 25.06.2025 r.)

1. Informacja o usługodawcy

Usługodawca, Lidl sp. z o.o. (dalej „Lidl”) z siedzibą w Jankowicach, 62-080 Tarnowo Podgórne, ul. Poznańska 48, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000152904; Regon: 634463440, NIP: 7772702817, kapitał zakładowy: 100 550 000,00 zł w całości opłacony; adres poczty elektronicznej: [email protected], numer telefonu: 61 862 22 11, zobowiązuje się zapewnić dostępność oferowanych usług handlu elektronicznego w ramach strony internetowej www.winnicalidla.pl, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze oraz z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/882 w sprawie wymogów dostępności produktów i usług.

2. Opis usługi

Winnicalidla.pl to platforma internetowa przeznaczona dla pełnoletnich użytkowników, której głównym celem jest umożliwienie rezerwacji oferowanych produktów, których odbiór odbywa się następnie w sklepach sieci Lidl. (dalej „Winnica Lidla”). W ramach Winnicy Lidla oferowane są usługi świadczone drogą elektroniczną polegające między innymi na rezerwacji produktów na stronie winnicalidla.pl i zapewnieniu możliwości ich odbioru w dowolnym sklepie Lidl, prowadzeniu Konta użytkownika oraz zapewnianiu dostępu do newslettera. Usługi są świadczone za pomocą strony internetowej winnicalidla.pl.

Niniejsza polityka dostępności dotyczy Winnicy Lidla.

3. Stan dostępności

Strona winnicalidla.pl oraz powiązane z nią treści cyfrowe są optymalizowane zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi dostępności treści internetowych (WCAG) w wersji 2.2 na poziomie AA, aby zapewnić dostępność dla wszystkich użytkowników.

Podjęte środki obejmują między innymi poniższe aspekty:

1. Dostęp i bezpieczeństwo:

Funkcje uwierzytelniania, zarządzania kontem i personalizacji zostały zaprojektowane tak, aby były postrzegalne, funkcjonalne, zrozumiałe i integralne. Na przykład strona internetowa obsługuje czytniki ekranu i zapewnia dostępne ścieżki logowania.

2. Kryteria wydajności funkcjonalnej:

Strona internetowa została opracowana z myślą o użytkownikach o różnych zdolnościach, w tym osobach z niepełnosprawnościami wzroku, ruchu lub funkcji poznawczych. Na przykład strona zapewnia odpowiedni kontrast na elementach strony istotnych z punktu widzenia procesu rezerwacyjnego, obsługuje dynamiczne skalowanie tekstu do 200%, a kluczowe funkcje pozostają dostępne niezależnie od poziomu powiększenia. Tekst i elementy wizualne utrzymują odpowiednie współczynniki kontrastu, co zwiększa czytelność dla osób z zaburzeniami wzroku. Tekst można powiększyć do 200% bez utraty treści ani funkcjonalności, co umożliwia użytkownikom dostosowanie czytelności do własnych potrzeb. Wskaźniki wizualne, takie jak ikony i elementy sterujące, zapewniają wystarczający kontrast względem sąsiadujących kolorów. Wszystkie pola formularzy wypełnianych przez użytkowników są odpowiednio oznaczone lub zintegrowane z technologiami asystującymi oraz generują pełne komunikaty o błędach przy ich wypełnianiu.

3. Prezentacja treści:

Układ strony dostosowuje się zarówno do orientacji pionowej, jak i poziomej, bez utraty funkcjonalności dla treści. Strona unika stosowania obrazów zawierających tekst, z wyjątkiem sytuacji, gdy jest to niezbędne, co umożliwia skalowanie i dostosowanie treści tekstowej. Elementy dostępne na stronie są w pełni skalowalne i wspierają funkcje zmiany rozmiaru treści.

4. Funkcjonalności uwzględniające dostępność

W przypadku treści poruszających się automatycznie zapewnione zostały wymagania dotyczące dostępności w zakresie kontroli nad ich odtwarzaniem. Uwzględnione w ramach strony linki zawierają wystarczające informacje opisujące ich przeznaczenie, a ich funkcja lub cel jest jasno określony poprzez tekst linku lub kontekst, w którym się znajduje. Nagłówki wykorzystywane w ramach strony spełniają swoją funkcji informacyjną lub strukturalną. Użytkownicy korzystający z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po wszystkich interaktywnych elementach, bez napotykania niedostępnych obszarów.

Użytkownicy mogą odnaleźć treści na różne sposoby na przykład poprzez wyszukiwarkę, menu nawigacyjne lub linki wewnętrzne.

4. Zakres zastosowania wymogów dostępności

Wymagania dostępności, zgodnie z wyjątkami przewidzianymi w ustawie z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze, nie dotyczą treści, znajdujących się w ramach Winnicy Lidla, a:

  1. zarejestrowanych z wyprzedzeniem mediów zmiennych w czasie opublikowanych przed 28.06.2025 r.;
  2. będących plikami dokumentów opublikowanymi przed 28.06.2025 r.;
  3. zarchiwizowanych, które nie były aktualizowane ani edytowane od 28.06.2025 r.

Lidl zapewnia stałą optymalizację Winnicy Lidla pod kątem spełniania wymogów dostępności. Nieustannie podejmowane są prace nad zwiększeniem dostępności strony internetowej, by była ona dostępna dla wszystkich użytkowników.

5. Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Uwagi dotyczące spełnienia wymagań dostępności, na przykład z zakresu:

zgłaszania możliwych przypadków braku zgodności winnicalidla.pl z wymogami dostępności;

  1. informowania o praktycznych trudnościach związanych z dostępem do treści;
  2. sugestii dotyczących poprawy dostępności winnicalidla.pl,
  3. można zgłaszać pod adresem mailowym [email protected], pod numer telefonu: 61 862 22 11 lub na adres Usługodawcy.

Skarga powinna zawierać:

  1. imię i nazwisko konsumenta;
  2. adres do korespondencji, adres e-mail lub numer telefonu wraz ze wskazaniem preferowanego sposobu kontaktu z konsumentem;
  3. wskazanie produktu albo usługi, których dotyczy skarga;
  4. wskazanie wymagania dostępności, którego nie spełniają produkt albo usługa, wraz z żądaniem zapewnienia jego spełniania przez podmiot gospodarczy.

6. Organ nadzoru

Właściwymi organami nadzoru z zakresu dostępności względem Usługi są Prezes Zarządu PFRON oraz minister właściwy do spraw informatyzacji.

7. Obowiązywanie Polityki dostępności

Polityka dostępności została opracowana według stanu na dzień: 25.06.2025 r.

Usługodawca będzie systematycznie dokonywał przeglądu Polityki dostępności i dostosowywał ją do dokonywanych optymalizacji.

Ocena zgodności z wymaganiami dostępności została dokonana w formie samooceny.

Ostatnia data przeglądu Polityki dostępności: 25.06.2025 r.

10. Możliwość indywidualnego dostosowania ustawień cookies

Obok wymienionych w ustępie 9 możliwości, możesz wyrazić zgodę na stosowanie poszczególnych rodzajów cookies lub odrzucić wszystkie – poprzez odpowiednie ustawienie swojej przeglądarki internetowej. W takim przypadku jednak korzystanie ze funkcji tej strony internetowej w pełnym zakresie może nie być możliwe. O ustawieniach przeglądarki więcej tutaj.