Czy wino tuczy? Oto kilka faktów, o których musisz wiedzieć!

Jak wielu z nas wie, narzucenie sobie odpowiedniej diety wymaga silnej woli i konsekwencji, a co za tym idzie – niemałego wysiłku. Nie powinniśmy pomijać wina w swojej rozpisce dotyczącej żywienia. Jego spożycie również musimy kontrolować. W tym tekście zajmujemy się zagadnieniem: "wino a dieta". Chcesz dowiedzieć się więcej? Koniecznie przeczytaj!

Czy wino ma kalorie?

Ile kalorii ma wino? Od odpowiedzi na to pytanie powinniśmy zacząć nasze rozważania. Okazuje się przecież, że wino ma kalorie! Ile kalorii ma wino białe, a ile czerwone wino? Standardowa porcja wina, wynosząca 125 mililitrów, ma odpowiednio:

  • wino białe ma 80 kcal
  • wino czerwone ma 110 kcal
  • wino słodkie zaś może mieć aż do 210 kcal

Czy zatem wino tuczy? Oczywiście nie wszystkie kalorie są wykorzystywanie przez organizm w postaci energii. Alkohol, jako substancja toksyczna, metabolizowany jest w wątrobie i zamieniany w kwas octowy, który usuwany jest z moczem. Dlatego nie cała kaloryczność alkoholu pozostaje w organizmie. Od 2 do 10 procent alkoholu wydychamy dodatkowo z powietrzem. Mimo to energia z trunku, której nie spożytkujemy, bardzo szybko przekształca się w tkankę tłuszczową. Czy to oznacza, że wino na diecie jest produktem zakazanym? Nie do końca. Trzeba jednak przestrzegać kilku zasad.

Wino na diecie: co musisz wiedzieć?

Podczas stosowania diety odchudzającej zaleca się nie spożywać wina przed jedzeniem. Pobudza ono apetyt, przez co można odczuwać potrzebę zjedzenia większej ilości pokarmu.

Jak zatem pić wino na diecie odchudzającej?

Lepiej uraczyć się kieliszkiem wina w trakcie posiłku, co poprawia też trawienie. Poza tym pełny żołądek gwarantuje wolniejsze wchłanianie alkoholu przez organizm. Wieczorne picie wina, np. w czasie oglądania telewizji, sprzyja podjadaniu. Wino pobudza apetyt, przez co sięgamy często po mało odpowiednie dla pory dnia przekąski – na przykład ciężkostrawne sery czy wędliny (przeczytaj również nasz tekst: Jakie wino do sera?). Podczas spożywania alkoholu należy też pamiętać o dodatkowym piciu wody, najlepiej z dodatkiem cytryny, aby uzupełnić wypłukaną z alkoholem witaminę C.

Wino a dieta - o czym jeszcze musisz pamiętać?

Picie alkoholu na krótko przed zaśnięciem nie jest najlepszym pomysłem, ponieważ zaburza on równowagę między fazami snu. Dlatego mimo że zasypia się po nim łatwiej i pierwsza część cyklu snu przebiega normalnie, druga jest już skrócona. Z tego powodu osoby spożywające alkohol tuż przed pójściem spać mają gorszą jakość snu i budzą się wcześniej. Osoby, które śpią za krótko, są bardziej narażone na nadwagę niż te, które porządnie się wysypiają. Więcej o winie przeczytasz w naszych wpisach:

Prosimy o zapoznanie się z naszymi informacjami dotyczącymi polityki prywatności oraz ochrony danych osobowych.

 „Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W celu poprawy jakości funkcjonowania Serwisu oraz dopasowywania treści reklamowych do Twoich preferencji my oraz nasi zaufani partnerzy mogą przechowywać w Twojej przeglądarce pliki cookies oraz przetwarzać zawarte w nich dane osobowe w celach analitycznych oraz marketingowych. Przez dalsze korzystanie z naszego Serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies w Twojej przeglądarce. Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę poprzez zmianę ustawień dotyczących plików cookies na zasadach opisanych w naszej Informacji dotyczącej plików cookie. Dodatkowe informacje o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci prawach znajdziesz w naszej Polityce Prywatności”.

Więcej informacji